Drążek do podciągania – proste narzędzie do treningu w domu

Wiele osób zniechęca się do pracy nad własną sylwetką, ponieważ uważają, że wiąże się to z częstymi i długotrwałymi pobytami na siłowni. Tymczasem nic nie stoi na przeszkodzenie, aby niewielkim kosztem i nakładem miejsca zorganizować sobie domową siłownię. Na rynku dostępne są niewielkie, proste przyrządy do ćwiczeń, które znakomicie przydadzą się do kształtowania sylwetki. Jednym z takich przyrządów jest drążek do podciągania.

Dlaczego warto zdecydować się na drążek do podciągania?

Drążek do ćwiczeń spokojnie można uznać za jeden z najbardziej wszechstronnych przyrządów do ćwiczeń. Przy prawidłowo dobranym treningu można za jego pomocą uzyskać naprawdę spektakularne rezultaty. Dodatkowo drążek do podciągania zajmuje bardzo mało miejsca, dzięki czemu znajdzie się na niego przestrzeń nawet w bardzo małym mieszkaniu. Również koszt zakupu drążka do podciągania nie jest wysoki.

Jakie mięśnie kształtują się podczas podciągania na drążku?

Bardzo ogólnie można stwierdzić, że trening na drążku do podciągania pozytywnie wpływa na kształtowanie mięśni brzucha, grzbietu oraz ramion. Dokładne efekty zależą od wykorzystanej przez nas techniki treningu. Podciągać się można bowiem w nachwycie lub w podchwycie. 

Podciąganie w podchwycie angażuje do pracy przede wszystkim tricepsy, co pozwala ładnie wyrzeźbić ramiona. Dodatkowo podczas tego typu treningu intensywnie pracuje mięsień piersiowy większy, prosty brzucha, najszerszy grzbietu oraz biceps. Jeśli natomiast zależy nam na rozbudowie górnej części pleców, to najlepszą techniką treningu będzie podciąganie w nachwycie. Najbardziej angażowanym wtedy mięśniem jest mięsień najszerszy grzbietu, bardzo intensywnie pracują również mięśnie proste i skośne brzucha, mięsień czworoboczny oraz dwugłowy ramienia.

Jaki drążek wybrać do treningu w domu?

Na rynku dostępna są różne modele drążków. Do małego mieszkania najlepszym rozwiązaniem będzie drążek rozporowy, montowany do framugi drzwi. Tego typu drążek jest łatwy w montażu, nie wymaga bowiem wiercenia oraz zajmuje bardzo mało miejsca. Alternatywą dla drążka rozporowego jest drążek do sufitu, mocowany za pomocą kołków rozporowych. On także  nie zajmuje dużo miejsca. Pamiętać trzeba jedynie, aby zamontować go bezpośrednio w suficie, nie w płytach gipsowych. Poza sposobem montaży wybrać możemy również kształt drążka. Dla osób, które wykorzystują w treningu różne techniki podciągania, najlepszy jest drążek prosty. Jeśli ktoś skupia się głównie na treningu w nachwycie, to najlepszą opcją będzie drążek wygięty.